foto1
Rowerowe Rajdy Mechanika
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

Grupa członków i sympatykow MUKS "Mechanik" zdobyła najwyższy szczyt Karkonoszy - Śnieżkę (1602,2 mnp) oraz dokonała przejścia całego pasma Karkonoszy w dniach 4-5 czerwca 2010 roku.. Dojazd na Przełęcz Okraj (1046 mnp), skąd rozpoczęło się podejście, poprzedzony był dramatycznymi chwilami związanymi z zalewaniem dróg wyjazdowych z Podkarpacia przez tegoroczną powódź. Dosłownie w ostatnich chwili udało się przejechać przez Ropczyce. Przed wyjściem na całodzienną trasę zdobyliśmy jeszcze malowniczo położony najwyższy szczyt Rudaw Janowickich - Skalnik (945 mnp), skąd rozciągał się wspaniały widok na całe pasmo Karkonoszy.Po trudach pierwszego dnia nocowaliśmy w hotelu po Czeskiej stronie, ponieważ nasze schroniska były przepełnione, a czeskie pozamykane. W drugim dniu wycieczki podziwialiśmy widoki z Wielkiego Szyszaka (1509 mnp), Łabskiego Szczytu (1474 mnp) oraz Szrenicy (1362 mnp). Pogoda dopisała, choć nie wszyscy uczestnicy wycieczki chcieli w to wierzyć i nie byli przygotowania na silnie opalanie. Na zakończenie podziwialiśmy najwyższy wodospad w Karkonoszach - Kamieńczyk (27 m) i najsłynniejszy widok z pocztówek w Szklarskiej Porębie - wodospad Szklarski.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze pod zaimkiem Chojnik, który malowniczo położony, góruje nad Jelenia Górą. Powrót do domów nie obył się bez trudności, bo zniszczone były drogi przed Jasłem. Ale warto było!