foto1
Rowerowe Rajdy Mechanika
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

049Tegoroczny Wiosenny Rajd Mechanika odbył się w Międzynarodowy Dzień Dziecka. Celem naszej wycieczki były Jeziorka Duszatyńskie znajdujące się w Rezerwacie „Zwiezło” oraz zdobycie najwyższego w tej okolicy szczytu – Chryszczatej (998 m npm), który jest najbardziej na zachód wysuniętym szczytem Bieszczad.
Wyjechaliśmy z Krosna wczesnym rankiem i przez Duklę, Jaśliska i Kmańczę dojechaliśmy do Duszatyna leżącego nad rzeką Osławą, która jest granicą pomiędzy Bieszczadami a Beskidem Niskim. Tam weszliśmy na szlak turystyczny i udaliśmy się nad Jeziorka Duszatynskie, które powstały poprzez osunięcie się ogromnych mas ziemi i skał na potok Olchowaty. Stamtąd udaliśmy się na szczyt Chryszczatej należącej do Bieszczad i znajdującej się w Koronie Bieszczad – czyli w zestawie najważniejszych szczytów tego pasma górskiego. Po zejściu z gór, w drodze powrotnej, zatrzymaliśmy się w okolicach Jaślisk, by zakończyć nasz rajd tradycyjnym ogniskiem i pieczeniem kiełbasy.